رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

انسان سبز (‌Green Human)

 

انسان سبز

در نوشته های قبلی به پیامد های مخرب تاثیر انسان بر زمین اشاره شد، حال می خواهیم ببینیم هر یک از ما چطور می توانیم جلوی تخریب بیشتر را بگیریم .امروز با اصطلاحی جهانی آشنا می شویم به نام   3Rs( سه تا R)  که اگر آنرا جزو زندگی روزمره خود کنیم انسانی سبز خواهیم بود که کمترین زیان را برای زمین دارد و رد پای کربن اش  کوچک است.

1-     ۱- Recycle   بازیافت

   به سادگی و با تفکیک زباله های بازیافتی نظیر شیشه، پلاستیک ، کاغذ ، مقوا و فلزات و تحویل آنها به باجه های بازیافت امکان پذیر است.با اینکار کمک بسیار بزرگی به زمین و نسل آ ینده کرده اید.

                       

2-     ۲- Reuse     استفاده مجدد

تا جایی که می توانید مصرف محصولات دور ریختنی نظیر ظروف یکبار مصرف و پلاستیک را در زندگی روزمره به کمترین حد ممکن برسانید.می دانید که پلاستیک به این سادگی ها به چرخه طبیعت باز نمی گردد پس به جای آن کالاهایی که قابل استفاده مجدد باشند را وارد زندگی خود کنید مثلا هر بار که برای خرید مواد غذایی یا هر چیزی به فروشگاه می روید کیسه خرید ببرید در عوض کیسه پلاستیکی نگیرید و مشاهده خواهید کرد در مدت یک هفته چه حجم پلاستیکی را از زندگیتان حذف کرده اید.

                       

3-      Reduce-۳   کاهش مصرف  

متاسفانه این روزها ما آدم ها به سمت مصرف گرایی مفرط پیش می رویم.ترجیح می دهیم حتی برای مسیرهای کوتاه با ماشین رفت و آمد کنیم ، بیش از نیازمان خرید می کنیم، انرژی را از هر نوع آن : آب ، برق ؛ گاز تلف می کنیم و با این کار باعث می شویم تولیدکنندگان تولیدشان را بیشتر کنند و کارخانه ها بیشتر گازهای گلخانه ای تولید کنند.پس اگر هر انسان فقط به اندازه نیازش مصرف کند می دانید چه حجم بالایی از گازهای گلخانه ای کم می شود؟

لطفا در قسمت Comment پیشنهاد های خود را در زمینه 3Rs  با بقیه در میان بگذارید . با سپاس  

Green Human

Now we all know about our carbon footprint and how we destroy our environment. So how we can reduce our Carbon footprint?  The answer is 3Rs:

1-Recycle:  By recycling we save a lot of energy. It's so easy just recycle things like plastic, glass, paper, metals and etc.

2-Reuse: try not to use disposable things and plastic bags as you know plastic never goes back to nature so instead  of plastic bags you can use cloth bags and reuse them .

3-Reduce: It means reduce consumption of anything possible .Nowadays we are just over consuming. We drive even for short ways, we buy things which we honestly don't need them. We waste energy of any kind: water, electricity … so we cause more producing and as a matter of a fact the more producing the more greenhouse gasses are created.

Please share your ideas about 3Rs with others in comment part. Thank you all

 

نظرات 5 + ارسال نظر
Alireza شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:44 ق.ظ http://zahedi.blogsky.com

shayad vaghte oon reside ke estefade az zoroofe yek bar masrafe pelastiki mamnoo beshe va be jaye oon tabligh baraye estefade az zoroofe yek bar masrafe giahi aghaz beshe

ممنونم از پیشنهادت .

باید تقاضامون از اینجور فروشگاه ها این باشه تا اونا احساس کنند که باید جایگزین کنن محصولاتشونو با ظروف گیاهی.

آرزو شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:51 ق.ظ

متاسفانه در کشور ما بازیافت خیلی جا نیفتاده ولی ما می تونیم با استفاده مجدد و کاهش مصرف کمک کنیم .

آرزوی عزیز

ما باید کمک کنیم که این فرهنگ در جامعه خودمون یا حتی محله خودمون و حد اقلش ساختمان خودمون جا بیفته. الان در سطح شهر باجه های بازیافت دیده می شن و سطل های آبی رنگ مخصوص زباله های خشک هم به تعداد زیادی در کل شهر پخش شدند . نوبت ماست که تلاش کنیم . هر کس به سهم خودش.

بی رنگ بی رنگ شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:39 ق.ظ http://boukeh.blogspot.com/

سلام ... ترتیب انتخاب مطالب هوشمندانست...


یک شرکت بیوتکنولوژی در کلرادو با مهندسی ژنتیک راهکاری برای تبدیل شکر به اسید اکریلیک (acrylic acid) توسط باکتری ای کلای پیدا کردند. اسید اکریلیک یک جزء مهم از رنگها و مواد چسبنده می باشد که در این روش می توان از ای کلای به جای نفت استفاده کرد. در این روش نسبت به روش معمول 75 درصد دی اکسید کربن کمتری به محیط وارد می گردد ضمن اینکه پروسه ی جدید هزینه ی کمتری را نسبت به روش نفتی در بر می گیرد. و اگر تنها یک شرکت بازرگانی این روش را اتخاذ کند، سالانه 500000 بشکه نفت کمتری مصرف می شود.

سلام

سپاس از تو و مطلب جالبت .

هدی چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:41 ق.ظ

مرسییییییییییییییییی مونااا عالیییی بود،خوشبختانه تقریبا تو کل تهران فرهنگ بازیافت داره جا میفته،الان همه ی ساختمونا سطل های مخصوص زباله خشک دارن که حدودا هفته ای یه بار شهرداری میاد و جمع میکنه....اگر هم جایی نداشته باشه خیلی راحت با یه تماس شهرداری این سطلها رو میاره برای اون ساختمون!!
از ایده ی reuse هم خیلی خوشم اومد حتما اجرا می کنم...



سلام هدی جان

ممنون از دلگرمی. تو از اون آدم هایی هستی که خودت باید این فرهنگ رو نشر بدی .

ممنون که سر میزنی

دربه شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:17 ق.ظ http://derica.blogfa.com

سلام
من پیشنهاد میکنم که وقتی برای خرید میرویم باخو دمان
ظروف یا جعبه های ببریم که از نایلون های فروشگاه ها استفاده نکنیم چون اونها درطبیعت رها میشوند وباعث آلودگی محیط زیست...

سلام

پیشنهاد شما بسیار عالی و اید ه آل است. البته در قسمت reuse به اون اشاره مختصری شد اما در آینده نزدیک بیشتر و گسترده تر درباره کیسه خرید صحبت خواهد شد.

ممنون از شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد