رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

آب 1( Water1 )

  

 سوال اول:  

اگر هنگام مسواک زدن شیر آب باز باشد چقدر آب هدر می رود؟ 

سوال دوم: 

از شیری که چکه می کند در یک هفته چقدرآب هدر می رود؟

 . 

پاسخ اول: ۹ لیتر 

پاسخ دوم: ۹۰ لیتر!!!  

1.Do you know how much water will be wasted with a turned on tap while brushing your teeth? 

2.How about a tap's dripping for a week? 

Answers: 

1.    9 litres 

2.   90 litres !!!

 

 

انسانیت(Humanity)

 

اشیاء برای استفاده کردن هستند و انسان ها برای دوست داشته شدن اما مشکل دنیای امروزی این است که انسان ها مورد استفاده قرار می گیرند و این در حالی است که اشیاء دوست داشته می شوند.  

Things are to be used and people are to be loved... but the problem is: these days people are used while things are loved.

شیشه(‌Glass)

  

 

میدانستید شیشه هایی که در طبیعت رها می شوند هیچوقت به مواد اولیه خود تجزیه نمی شوند؟ و اگر شما شیشه های خالی مربا و عسل و ترشی را همراه با زباله های تر دور می ریزید انها را برای همیشه از گردونه زندگی خود و دیگران حذف می کنید و تمام انرژی صرف شده از ابتدای ساخت آن تا زمانیکه به دست شما می رسد تلف می شود.  

انسان های سبزظروف شیشه ای را در صورت امکان استفاده مجدد در غیر اینصورت بازیافت می کنند و انسان های سبز خلاق از آنها  اثر زیبایی چون تصویر پایین می آفرینند:   

  Did you know that Glass never decomposes naturally? and if you leave a jar of jam in the nature , it will never goes back to its components and you will waste all energy which has been used from the beginning of producing that jar until you buy it ? 

Green people try to reuse or recycle it and creative green people make art out of it , take a look at this picture: 

 

 

خانه تخم مرغی (‌Egg House )

م 

 

خانه تخم مرغی مرد چینی و زندگی سبز  

بابا تو دیگه کی هستی؟  

 

 

Chinese Man and the Egg House 

 

ادامه مطلب ...

درخت آزاری (‌Disturbing a tree)

 

 

مردم آزاری شنیده بودیم درخت آزاری شنیده بودین؟  

 درختان اسیر لوس بازی های جور واجور آدم ها به بهانه حاجت گرفتن و خوش شانسی و بدشانسی و علاج هزار درد بی درمان شده اند. البته خلاقیت بعضی ها را هم نمی شود نادیده گرفت. مثلا همین درخت بالا ٬ اولین بار یک عروس و داماد نمی دانم چطوری به فکرشان رسید که کفششان را پرتاب کنند بالای درخت . از آن به بعد همه شروع کردند به پرتاب کفشهایشان تا جایی که این درخت به یکی از جاذبه های توریستی در آمریکا تبدیل شد و تا سرنگونی درخت بدشانس ادامه داشت. یا توی مملکت خودمان کم درخت دیدیم که شاخه هایش را با پارچه و نخ و طناب و قفل و زنجیر می بندیم تا بیمارمان شفا یابد؟ دخترمان سبز بخت شود ٬ فرزندکنکوریمان دانشگاه شریف قبول شود و خلاصه هرچیزی که به فکر جن هم نمی رسد ... 

 خیلی دلم می خواست بدونم درخته تو دلش چی میگه! (یعنی چی می تونه گفته باشه؟!!) 

 

Have you ever heard about disturbing a tree!!!? I've heard for human but...  

Trees are one of our bad habits  victims. Also some creativities are really weird like the picture above which started with a bride and groom shoes shot  to the top of tree. since then everybody started shooting shoes there and the place was known as an attraction for tourists but after a while it fell down. We also have in our country for lots of reasons we fasten ribbons and things around tree branches.  

I wonder what a tree thinks about all stupid things ...  

What it could be?