رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

این دیگه چیه؟(Guess What)

به نظر شما این چی می تونه باشه؟


شاید باور نکنید اما این شی ء به نظر پلاستیکی بخشی از بدن نوعی ماهی مرکب (کلموک) با نام علمی اسکوئید است. این جانور نرم تن و از رده سرپایان می باشد. این  بخش که جنسش مثل ورق ژلاتین می ماند قسمتی است که به بدن آن فرم و شکل می دهد مثل ستون فقرات ما . آیا می دانید کوچکترین زباله های پلاستیکی معلق در آب اقیانوس ها می توانند وارد بدن جاندارن کوچک و بزرگ ساکن در آعماق آبها شوند. شاید جایی دور از اینجا نسل یک ماهی مرکب از خورده پلاستیک هایی که زمانی در آب رها کرده بودیم منقرض شود.

Guess what

Believe it or not but it is not plastic! It is a part of squid fish body, the part that keeps the body straight like what our backbone does. Do you know the small plastic waists left in oceans might make an species like squids go extinct? 


صبح زیبای زمستانی!


صبح زمستانی من هر روز با دیدن این صحنه شروع می شود. تازگی زباله های سطح شهر را صبح ها جمع می کنند و  خیلی از مردم که طبق عادت سالیان سال شبها زباله هایشان را بیرون می گذارند هنوز خبر ندارند. من هم مثل خیلی ها از همه جا بی خبر با شهرداری تماس گرفتم که در کوچه ما شبها ماشین جمع آوری زباله نمی آید با تعجب به من گفتند مگر خبر ندارم که از فروردین امسال صبح ها زباله ها جمع آوری می شوند!!!!  اگر شما هم صبح هایتان با همچین صحنه هایی شروع می شود برای وبلاگ عکس بفرستید تا آنها را به شهرداری منعکس کنیم . چرا که همچین تغییری تا بخواهد بین مردم جا بیفتد زمان زیادی می برد و حالا که همه به شب بیرون گذاشتن زباله هایشان عادت کرده اند گربه های عزیز و آوارگان شهرمان فرصت کافی برای تفتیش همه جانبه پلاستیک های زباله دارند و صبح تفکیک شده با پاکت های باز و بوی بسیار بد انتظار شما را می کشند که صبح مطبوع زمستانیتان را شروع کنید.
آدرس ایمیل وبلاگ برای دریافت عکس های شما : monaradio@yahoo.com
لطفا محل عکس را هم بنویسید. 

ساعت بردن زباله ها


طرح یک سوال

از همشهریان عزیز


در محله شما (شهربندرعباس) چه ساعتی از شبانه روز زباله ها جمع آوری می شوند؟