رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

سهم من چیست؟(My Share)

سهم من در روز زمین
My Share in earth day

 
منبع عکس
اینکه در سال بعضی روزها را به نام بعضی مناسبت ها نامگذاری می کنند تنها بهانه ایست برای یادآوری . روز زمین(22 آوریل) هر سال ساکنان زمین را به یاد رسالت انسان بودنشان می اندازد. که خیلی ها تا بحال به گوششان هم نرسیده که همچین روزی هست و مسئولیتی هم داریم در برابر نسل های بعدی و سایر ساکنین شناخته شده و ناشناس کره زیبایمان. من تصمیم دارم امسال برای این روز : 
۱- به یک مدرسه بروم و با بچه های یک کلاس درباره تاثیر زندگی مان بر کره زمین بگویم و اینکه به روش های ساده می توان از زمین محافظت کرد.
۲- قطرات آب را قدر بدانم و بیهوده مصرف نکنم.  
۳-مصرف انرژی برق را به کمترین حدش برسانم . 
4-برای خرید از کیسه پارچه ای استفاده کنم و پلاستیک نگیرم.  
 
شما چه تصمیمی دارید؟ اگر دوست داشتید با ما درمیان بگذارید.
 
Naming days in a year is just a reminder. Every year on April 22nd people around the world remember their responsibilities for next generation and other known or undiscovered species. Although many of us haven't even think of that for a second and never heard about it. For this day I have a plan to:
1-Go to a school and talk about simple ways to protect the earth for school children.
2- save every water drop 
3-save electricity.
4-Use cloth bag instead of getting plastic bag when I go shopping.
What's your plan? join us if you like!    

روز جهانی زمین ۲۰۱۳(Earth Day 2013)

روز جهانی زمین ۲۰۱۳ 

 

 

منبع عکس  

۲۲ آوریل (دوم اردیبهشت) روزجهانی زمین است. وبسایت http://www.earthday.org به مناسبت 43 امین سالگرد روز زمین میخواهد پازلی از تصاویر و داستانهای آدم های مختلف دنیا درباره تاثیر تغییر اقلیم در زندگی آنها  بسازد. اگر دوست دارید قطعه ای از این پازل بزرگ باشید می توانید به اینجا بروید و عکس و داستانتان را به قطعات دیگر بچسپانید. 


April 22nd is the international day of earth. For 43rd anniversary this website has a plan to make a puzzle out of different photos and stories about the effect of climate change on their lives. If you would like to be a part of it you can go here and attach your photo and story to the puzzle

سال نو

سالی که نکوست از بهارش پیداست


سلام بر همه طبیعت دوستان چه اینجا را می خوانند چه نه. بهار امسال بارانی آغاز شده امیدوارم تا پایانش پرباران باشیم. برای من تعطیلات نوروز پر بود از تجربه های نو . از دیدن درختان عجیب غریب و تماشای رنگین کمان گرفته تا شناخت انواع و اقسام کبوترها(طوقی و ببری و پرپا و...) از گوش کردن به صدای هوشنگ مرادی کرمانی که داستان ته خیار را برایمان می گوید تا صدای ترقه های گوش خراش و بی ربط 4 شنبه سوری که نمی دانم از کی باب شد . کلی با کلاه قرمزی و فامیل دور خندیدیم و کلی غصه خوردیم وقتی آب پری سریال مرضیه برومند اسیر دیو خشکسالی شده بود. مهمان بازی هم کردیم راستش را بخواهید دلم تنگ شده بود برای دید و بازدید های اینچنینی . من عاشق رفتن به خانه آدم های کهن سال فامیلم. آنهایی که خانه هایشان هنوز آشپزخانه اش open نشده و چها زانو روی زمین می نشینی و به پشتی تکیه می دهی. که خانه هایشان حیاط دارد. استکانها و بشقاب های زمان جوانی خودشان را برایت می آورند و نمی دانند ته دلم چقدر کیف می کنم از اینهمه چیزهایی که کمیاب شده و آن آدمها خودشان بیخبرند. 

به زودی عکس آن درختانی که برایتان گفتم را اینجا می گذارم تا شما هم ببینید که واقعا عجیب بودند.  

 

  

ارغوان را می شناختید؟ با برگهایی شبیه قلب و گلهایی که در بهار شکوفا می شوند و از اینروزست که رنگ ارغوانی شده ارغوانی. من با این موجود زیبا بهار امسال آشنا شدم. با گلهایش شادی و با برگهایش عشق می بخشد . ارغوان هدیه نوروزی حسین سبز وبلاگ است. از ارغوان عکس گرفته و برایمان فرستاده. من هنوز یک درخت ارغوان از نزدیک ندیدم اما می توانم طراوت و زیباییش را در بهار تصور کنم.  

 

 

ایشون که عکسشون اینجاست اسمش گلومی است. به گلایل درختی هم معروفه. در روستای< تسان >از توابع بستک دره ای پر بود از این درخت پر گل و زیبا که من تا بحال ندیده بودم .  

 

 

تا حالا درخت آجری دیده بودید؟ پشت ساختمان آرامگاه شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان این درخت آجری را می توان یافت. گویا درخت پوک شده بود و برای اینکه نشکند و برقرار و استوار بماند هرچند خشک برایش پایه آجری زده اند