رادیو منا

آشتی با زمین

رادیو منا

آشتی با زمین

گرمایش زمین۲ (‌Global Warming2 )

 

 

گرمایش کره زمین باعث شده یخچال ها شروع به ذوب شدن کنند و اگر این روند به همین ترتیب پیش برود در آینده ای نه چندان دور شاهد به زیر آب رفتن بسیاری از جزایر و نوارهای ساحلی خواهیم بود . یکی از کشورهایی که بیش از بقیه در معرض این پدیده اند مالدیو است. جزایر زیبایی که دارند قربانی گرمایش زمین می شوند.   

 

Global Warming caused the polar icebergs of glaciers be melt and if it continues that much fast we will see that some lands might be sunk . Maldives is one of these which probably will never exist in the near future !

  

 

نظرات 6 + ارسال نظر
روح اله بلوچی شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ

متاسفانه با این شرایط موجود این روند، جزو مسائلی هستش که سرعت پیشرفت چشمگیری داره
جدای از این معضل مشکلی دیگه هم پیش میاد و با به زیر آب رفتن مالدیو دیگه باید منتظر برد فوتبالمون در برابر کدوم تیم باشیم.



خیلی باحال بود ....

پلاستیک فروش دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ق.ظ

شما به جای اینکه این همه پلاستیکو لعنت میکنی اول یه فکری به حال جایگزینیش بکن بعد ناراحت باش که مردم از پلاستیک استفاده می کنند

مشکل استفاده بی رویه است نه خود پلاستیک. ما بیش از نیاز از این محصول استفاده می کنیم. فقط برای یک هفته تعداد پلاستیک هایی رو که وارد منزل خودتون و در نهایت روانه سطل زباله میشه رو بشمارید.
بعضی از موارد پلاستیک تنها انتخاب ماست ولی خیلی از جاها هم میتونیم مصرف رو کم یا حذف کنیم. مثل استفاده از پاکت خرید و حذف کیسه های پلاستیکی که روزانه ناخواسته وارد زندگی ما میشن.

ممنون از شما که وقت گذاشتید و مطالعه کردید.

پلاستیک فروش دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:45 ب.ظ

پس بهتره که به فکر یه راه حلی باشی که مغازه ها استفاده از ژلاستیکو فراموش کنن و به جای ژلاستیک از ژاکت های دیگه استفاده کنن . تا زمانی که مغازه دارا اجناسشونو با ژلاستیک به مشتریا میدن انتظار نداشته باش مصرف پلاستیک کم بشه

اینی که شما می گین درست اما به این سادگی نیست. باید این فرهنگ در جامعه ما جا بیفته و مردم به این درجه از تشخیص برسن که هرچی کمتر پلاستیک مصرف کنن به نفع خودشون و محیط زیستشونه .

و خودشون از مغازه دار پاکت نگیرن.
شما هم اگر برای جا افتادن این فرهنگ پیشنهادی دارید خوشحال میشم اگر مطرح کنید.

موسا دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:50 ب.ظ http://www.dirya.blogsky.com/

عکسها مکمل خوبی برای حرفهای حساب تو اند.

سپاس

پلاستیک فروش دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ب.ظ

منا خانم حقیقت اینه که مردم دوست ندارن از پلاستیک استفاده کنن ولی تا زمانی که پلاستیک اینقد ارزونه و در دسترس ترجیح میدن که از اون استفاده کنن . پیشنهاد من اینه که دسترسی مردم رو به پلاستیک کم کنیم و به جاش دسترسی شونو به پاکت های برگشت پذیر بیشتر کنیم لازمش اینه که قیمت این پاکتا اینقد پایین باشه که به پلاستیک ترجیح داده بشه پس به این فکر کن که چطوری میشه پاکتی تولید کرد که جای پلاستیکو بگیره .
چطور می شه پاکت ها یا سبد ها جای پلاستیک رو تو مغازه ها بگیره. یعنی مغازه دار ترجیح بده که پلاستیک نخره . این خیلی ایده آله که فکر کنیم مردم وقتی وارد مغازه می شن با خودشون زنبیل بیارن . اون موقع ها اینقد پلاستیک در دسترس نبود که مردم مجبور بودن زنبیل دستشون بگیرن . امیدوارم توی وبلاگت روزی همچین راهکاری ببینم. اینکه پلاستیک بده رو همه میدونیم. موفق باشی

سلام

اتفاقا روی این موضوعی که گفتین داریم کار می کنیم ٫ جایگزینی بهتر از پلاستیک. ولی ناگفته نماند که معضل ارزونی و فراوونی پلاستیک به این سادگی قابل حل نیست و خیلی باید روش کار بشه ولی حرکت های بزرگ از همین قدم های کوچک شروع میشه درسته؟

به گوش باشید در نوشته های بعدی منتظرتون هستم.

kiyOOsk چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:04 ب.ظ http://kiyoosk.blogsky.com

سلام دا منا جان .
خوبی ؟؟؟
جهان رو نمی دونم اما تهران خیلی سرده !!!!!
راستی واسه اولین بار برف دیدم .
نخند :(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد